fredag 5. oktober 2012

Høstferie!!

Har hatt ei deilig uke med høstferie, bare helgen igjen nå...
 
Startet med en liten tur til København med DFDS, som resulterte i
stormshopping for mor (les: meg!! ) 
i noen få timer, mens far tok seg hovedsakelig av ungene...
 
Et Halloween-pyntet inngangsparti til Tivoli, som var stengt
 
Skal sies at bare jeg fikk gå innom Søstrene Grene, så var jeg fornøyd...
og der gikk jeg litt amok, og betalte gladelig når jeg kom til kassa!!
Etter at alle var innom både Lego-store og Disney-store,
så kan dere tro vi hadde litt lange armer når vi endelig
kom på båten igjen, selv med hver vår ryggsekk...
 
Ungene og vi var storfornøyd med turen, og alle fikk stort sett det de ville ha!!
Er det ikke slik det skal være da??
 
Sa ble det en dag hjemme, og det var godt!!
Bare kunne ta dagen som den kom, og vaske litt klær...og hekle litt mer!!
 
*****
 
 
Idag tok vi turen til Oslo, for å nyte litt høstfarger.
Tok med ei venninne av storesøster her i huset, og de tre ungene koste seg.
Vi tok trikken til Frognerparken, og de fikk leke og løpe litt fritt der..
 
"Sinnataggen"
 
Da lillebror på snart 3 år fikk se alle de nakne statuene,
Sinnataggen deriblant, utbrøt han:
"Se, alle har jo tiss...". Søtingen vår!!
 
Fikk jo shoppet litt idag også, bl.a på Søstrene Grene, går jo aldri lei den butikken,
og må jo bare passe på , når anledningen byr seg!!
Tror nemlig det blir lenge til neste gang...desverre...
 
Boksen (med flere) kjøpte jeg der, og perlene nedi...
Kjøpte flere slike bokser i København også, og de er utrolig kjekke!!
Hjertene er kjøpt henholdsvis på Nille og Panduro, og jeg har tanker for alt...
 
Blant annet har jeg prøvepyntet et lysglasstrekk med et av hjertene, og
tenker det blir fin fint, bare jeg får tiden over meg!!
 
Kommer mer etterhvert...
 
Også gikk vi forbi en "artig" butikk på Arkaden, som heter TGR
(en Danskeid kjede, som nylig har etablert seg her i Norge)
Der fant jeg denne sjarmøren:
En pingvin med magneter i armer og bein!!
Jeg elsker pingviner, nemlig!!
 
Lover at jeg skal vise dere mer fra pingvin-samlingen min en dag!!
(Lovte visst det samme i februar...)
 
Nå skal jeg nyte resten av fredagen!!
 
Ha en super kveld!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger!!