tirsdag 21. januar 2014

Nytt og brukt!!

I går var mamma og jeg på en rundtur i distriktet, og vi var innom alle brukt/antikk butikker som var åpne, og noen andre butikker, som vi ellers bare drar rett forbi...

Vi fant mange små og litt større skatter!

Men først må jeg vise dere et par nupereller jeg har arvet etter oldemor/tippoldemor,
denne oransje synes jeg er kjempekul og veldig retro!!
(En liten oppfordring fra Siv,
som har bloggen Snerte sneller og små nøster, om å vise frem mine)

Den hviler nå på et fat jeg har hatt lenge, men er blitt veldig glad i!
Akkurat passe til et par lysglass med heklet trekk.

Den andre nuperellen, er litt mer "inn" i vår tid, siden den har en nydelig lillafarge!
Noen ganger ligger den fremme i adventstiden, men ikke i fjor.

Den hviler på et større fat jeg har, som har litt ny pynt,
 i form av sukker og fløtemugge i tinn fremst!
De to tinn-kannene i bakgrunnen har jeg hatt lenge,
og alt er ervervet i brukt/antikkbutikker.

Her ser dere hva fatet står oppå, et gammelt vev-tilbehør!
Stilig syns jeg.




Tinn-koppene her kjøpte jeg i går, og helt nye rådyr fra en annen søt butikk,
fikk også plass her!
Disse melkeglass blomstervasene har jeg etter hvert fått mange av,
noen arvet og noen kjøpt for en tier på bruktmarked!
Den oransje vasen har jeg arvet etter min avdøde mormor, og jeg digger den!
Det var ingen andre som ville ha det "styggeri"
(som de kalte det), men for meg er det en flott skatt!!
Uglene er nye, og måtte få egen plass på hylla!!

Viser dere flere bruktskatter en annen dag!
Nå skal jeg fortsette med mitt hekle-interiør-påfunn!!


God natt, og sov godt!!

1 kommentar:

  1. Så koselig å se pynten din, og retroarven din :-) Hyggelig at du linker til meg også :-D Jeg ha sendt deg mail ang englene dine :-))

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett

Tusen takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger!!