søndag 18. september 2011

Berlin By

Siste dagen i Tyskland, tilbragte vi nok en gang i Berlin.
Men denne gangen var vi på sighseeing i by'n!

Det er en veldig stor by, og jeg merket at jeg ikke trivdes så godt med all trafikken...
Men du verden så mye flott det var å se!!

Dette er Grosse Stern, for en kort norsk verson klikk her!
Den var virkelig flott!!

Vi tok buss 100 fra bak togstasjonen, for det er et hett turist-tips
vi fikk med oss fra familien i Potsdam!
Det er en dobbeldekker, så om man er først på, får man sitte øverst og fremmerst i bussen!!

Tok bussen derfra og til Alexanderplatz, for nærmere info se her.

Gikk av bussen, og begynte vandringen tilbake mot Brandenburger Tor.
men underveis ble det noen "pitt-stop" her og der.
Plutselig oppdaget vi inngangen til SeaLife und Aquadom, så da måte vi bare gå innom!!

Her fikk vi se mange flotte fisker, og fikk til og med lov til å ta på en sjøstjerne og en anemone....riktignok ganske forsiktig!! Artig!!

Etter rundturen i selve akvariumet, måtte vi over til Radisson Hotel for å komme
inn i denne sylinderen! Les mer om Aquadom!!
Det er en heis innvendig, så vi kunne studere alle de 1500 fiskene som tanken inneholder!!

Så ble det varm lunsj på en restaurant på Unter den Linden, mens trafikken suste forbi!!
Så ble det mer spasering...


En stor og flott plass.


Så gikk vi videre til Riksdagsbygningen, som er et flott bygg!


Dette bildet får avslutte mine innlegg fra Potsdam og Berlin!
Herfra tok vi buss 100 tilbake til togstasjonen, og så t-banene "hjem" til Potsdam!

Snart kommer det flere innlegg med hekling igjen. For jeg har da gjort litt
mellom slaga i ferien også!!

Ha en flott søndag!

Vi skal feire min kjære farfar's 80-årsdag (han ble 80 år samme dag som jeg fylte 34!!)
 og vår egen 7-års bryllupsdag i dag!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger!!