lørdag 25. mai 2013

Sommerfølelsen!!

 
I dag har det vært helt vidunderlig!!
Herlig å bare være ute hele dagen, bare avbrutt med litt nødvendig matlaging!
 
Mannen er i Kristiansand i helgen, og ungene har vært borte med farmor i hele dag!
Det betyr masse kvalitetstid for mor!! Herlig, herlig!!
 
Så da var det frem med godstolen og heklinga!!
 
(Også måtte jeg ha rød tånegler...)
 
 
Hele denne kassen er fylt med garn fra Søstrene Grene, og ikke ante jeg at det har vært og er så mange forskjellige farger!! En herlig fargeklatt!!
Alle disse nøstene har jeg kjøpt litt sånn sporadisk, så utrolig flaks at bare tre av fargene er doble...mangler til og med et par farger oppi her også!!
 
Så her hekles det tepper! Holder bare på med tre forskjellige teppe-varianter, så ingen av dem blir ferdig med det første! Men det var planen også, og ha noen langtidsprosjekt!!
 
Ellers snoker jeg rundt på nettet, etter noe spennende å lage,
og da helst noe innen hekling!
Er ikke noe jeg har fått "dilla" på ennå, men det kommer sikkert...
 
Laget dette i går kveld da, og synes det ble litt søtt!
Det underste er en serviett, som jeg fant mønster på inne hos
Karen Klarbæk's blogg, som har vært grei og lagt ut flere
mønster på diverse servietter!
 
Serviettringen fant jeg også på en blogg, men husker ikke hvilken nå,
men googlet bare "serviettring" og fant en jeg likte godt! Artig å lage også!!
Så får vi se om det blir flere til jul...Vet ikke hvorfor garnvalget ble rødt, men det var sånn "denne-må-jeg-prøve-å hekle-med-en-gang-og tok-det-første-garnet-jeg-fikk-tak-i-metoden!!!
 
Nå blir det sofa'n et par timer, før sengen kaller!
 
Ha en fin kveld!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger!!