tirsdag 17. desember 2013

Dille nr en...

Første jeg fikk dilla på, er jo å strikke luer!!
Startet jo med det "kit"'et jeg kjøpte på JuleExpo, og når jeg oppdaget hvor lett det var,
så fortsatte jeg med en til, i samme garn!!
 
Har ikke noe hodet og vise den på, så det blir slike flate bilder!!
Den er mørkere enn det vises her da, for lyset jobber mot meg nå...
 
Denne lyserosa lua er laget av enkelt-tråd Sandnes alpakka/ull,
og jeg bare la opp et antall masker jeg tenkte var greit til frøkna på snart 8 år!
Den ble litt tynn for denne årstida, til tross for varmegrader akkurat nå!
Dusk kommer... (men jeg er litt uvenner med disse pappskivene,
og leter febrilsk etter disse pompom-maker-settet mitt)
og har imellomtida bestilt meg nytt sett!!
 
Denne har jeg strikket til frøkna også,
men denne gangen valgte jeg Drops karisma og dobbel tråd!
Frøkna er superfornøyd med to luer i en smekk, og neste lik farge!!
Denne passer bedre til årstida nå, og er testet ute i dag!
Godkjent!!
 
Så i påvente av noe annet, så begynte jeg på ny lue...
En blå denne gangen, kanskje sønnen i huset vil ha...til tross for sine 4 år!
La riktig nok opp litt flere masker, enn den til frøkna, men tror uansett det skal gå bra!
 
Håper alle får en fin tirsdag!!
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger!!